Wednesday, April 11, 2012

Isvecte Is Bulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gecenlerde burdaki genc arkadaslarla is bulma, yada tez yazacaz staj yapacak firma bulma konularini tartisiyorduk. Kendilerine verdigim tavsiyelerin aynisini sizlerlede paylasmak istiyorum.
1- CV nizi mail attikdan sonra mutlaka telefonlada arayip isinizi takip edin. Insanlar o kadar cok mail aliyorlarki sizin mailinize yeterli ilgiyi gosterecek zamanlari bile yok.
2- CV nizin en basinda mutlaka 3-5 cumlelik bir profil yazisi olsun sizi genel olarak ozetleyen.
3- Her ise basvurdugunuzda CV'nizi o ise gore bastan duzenleyin ve kilit kelimeleri eklemeyi unutmayin. Mesela sales isine basvuruyorsaniz mutlaka CV'nizde en az 3-4 yerde sales kelimesi gecsin.
4- Yukaridaki fotoda bir HR gorevlisinin CV'nizin hangi bolgelerine baktigi goruluyor. O bolgelere bence cok net ve acik bir sekilde o isle iligli yonlerinizi yazin. Unutmayin ilk 6 saniyede sizin o ise uygun olup olmadiginiza karar veriliyor.
5- Cok az bile olsa Isvecce ogrenin. Bu karsidaki insanin size guvenmesine yardim edecektir.

Aslinda daha anlatsam saatlerce surer ama simdilik bunlar aklima ilk gelenler. Hepinize basarilar diliyorum.

2 comments:

Anonymous said...

Alper,
"Sen bilirsin." diyerek bir şey sormak istiyorum.
Tez bulmak için bir kurum yerine laboratuvar veya üniversiteye başvururken CV ve motivasyon mektuplarını hocalara gönderiyorum. Tabi bu normal. :) Tahmin ederim ki onlarda çok mail alıyorlardır ama gel gör ki hocayı arayamazsın.
Bazen öyle kös kös oturup cevap beklemek istemiyorum.

Bu gibi bir durumda mail takibini nasıl yapabilirim?

Belirli bir zaman zarfında cevap gelmezse, bir daha aynı maili göndermek saçma olur heralde. :)

Hollanda'da da işler aynı yürüyordur diye bir sorayım. :)

Teşekkür ederim şimdiden.

Kolay gelsin.

Göksu :)

Alper Celik said...

Merhaba Göksu,

Aslinda isler akademi dunyasinda nasil dönuyor bilemeyecem ama ben olsam yinede arar telefonda konusurdum hocayla :))