Sunday, May 6, 2012

Anadolu Kultur Festivali - Stockholm

Bu sene ilki duzenlenen Anadolu Kulturleri Festivali 4-5 Mayis tarihlerinde Stockholmun sehir merkezinde gerceklestirildi. Festivalde Anadolu kulturleri, yemekleri, muzikleri ve tarihi tanitilmaya calisildi. Etkinlik Anadoludan bir cok farkli dini ve kulturu bir araya getirmesi, birlestirmesi, baristirmasi bakimindan bence cok onemliydi.

Istanbul, Konya ve Mardin sehirlerinin en onemli yapitlarinin maketleri kuruldu Kungsträdgården'deki park alanina. Istanbul malumunuz Turkiyemizin goz bebegi. Konya buradaki inasanlarimizin buyuk bir cogunlugun geldigi yer (cok spesifik olacak olursak Konya - Kulu aslinda). Mardinde yillardir dillerin ve dinlerin sehri olmasi, Isvecte yasayan binlerce Asuri ve Suryani vatandaslarimizin olmasi bakimindan bence cok onemliydi. Mardinden gelen Asuri dans ekibinin gosterileri guzeldi bence. Kendi yoresel bayraklariylada gelmisler - ki ben ilk defa gordum o bayragi hayatimda - bence guzel bir enstantane oldu. O insanlarida aramiza alma, onlarla barisma adina bence guzel bir adimdi.

Isvecteki Turk medyasinin ufak bir kisminda bazi on yargili, negatif yorumlar yapildi gunlerce. Mesela festivalin sembolu olan nazar boncugunun uzerine oturtulmus Isvec taci yada aslinda tacda degilde; tacin uzerindeki hac isareti sorun edildi. Bazilari "bu milletin basina hac gecirdiler", "dinsizler musluman gibi gorunurse olacagi bu" gibi acimasiz yorumlarda bulundular. Halbuki festivale gelen bir Isveclinin, yada oradan gecen bir hristiyanin o sembole bakip kendisindende birseyler bulmasi bence cok onemliydi. Cunku Turkiye kucaklayan, sahiplenen, dinler ve diller ulkesidir. Ayrica hac isaretide Hristiyan dininin semboludur ve Asuri vatandaslarimizda Hristiyandir. Bizler insanlarin dillerine, dinlerine saygi duymak zorundayiz. O yuzden ben hic bir anlam veremedim yapilan elestirilere.

Elestri yaparken bence sorgulanmasi gereken bir baska noktada, o elestiriyi yapanin önerisi nedir ona bakmaktir. Hic bir oneride bulunmadan elestirmek bence cok basit ve yikici bir yaklasim. Bu acidan dunyaya bakarsak hic birseyden zevk alamayiz. Eger "ben sunu begenmedim ama soyle olsa daha iyi olabilirdi" seklinde bir elestri yapiliyorsa bunu anlarim. Ama milletin emegini kucumseyen, yapilan hicbirseyden memun olunmayan bir tarzla elestri yapilmasi, helede bu kadar acimasizca yapilmasi, bence cok uzuntu verici bir durumdu. Kaldiki Isvecte yillardir yasayan vantandaslarimiz olmasina ragmen ilk defa bu sene yapilan bir organizasyon ve o bakimdanda onemliydi yapilanlara destek olmak.

Genel olarak ozetlersek ben etkinligi, ilk senesi olmasina ragmen, cok guzel buldum. Alanda satilan Anadolu yemeklerinden olabildigince cok yemeye calistim. Mardin sekeri yedim, demleme cay ictim ve dostlarimla gorusme imkani buldum. 2 gun suren tanitim ve eglenceler Cumartesi aksami Kirac konseriyle son buldu. Alana gelen binlerce insan Kiracin muthis sarkilariyla costu ve eglendi. Bende Cuma ogleden sonra Kirac, yapimcisi ve menejeriyleydim. Sehirde dolastik ve aksam yemegi yedik beraber. Kiracin oldukca sicak kanli ve temiz birisi oldugunu gozlerimle gordum. Gayet Anadolu insani, vatanini milletini seven birisi bence. O bakimdan  kendisini ayrica begendigimide vurgulamak istiyorum ve Anadolu Kulturleri Festivalinde emegi gecenlere cok tesekkur ediyorum.








5 comments:

Anonymous said...

Bu tür etkinlikleri isvec'te görmek cok güzel, fakat hepsinden bir haberiz.
Bu tür etkinlikleri kacirmamiz icin takip edecegimiz bir link ya da grup var midir?

Saygilar.

Alper Celik said...

Bunun icin bizim facebook'daki Isvec Turk Ogrenciler Birligine takip edebilirsiniz, TUF ve haberisvec'in siteleride bence takip edilmeli.

Cok selamlar

Anonymous said...

Fb'deki grubunuzu coktan beri takip ediyordum ama orda acaip acaip sorulardan dolayi, bu tür etkinliklere pek rastlayamiyordum.
Gördugum kadariyla TUF etkin bir gruba benziyor. Örnek alinip daha baska etkin gruplarin olusmasi ve buna destek verilmesi dilegiyle,

Tesekkur ederim

Alper Celik said...

Bizim Facebook grubunda (Isvec Turk Ogrenciler Birligi) aslinda pek "acayip acayip" sorular olmaz ama siz gozden kacirmissiniz heralde bu etkinligi? Bundan sonra her sene duzenli bir sekilde bu etkinlik tekrarlarnacak Stockholm'de. Seneye gorusmek dilegiyle diyorum o zaman etkinlikte :)

Alper Celik said...

Bizim Facebook grubunda (Isvec Turk Ogrenciler Birligi) aslinda pek "acayip acayip" sorular olmaz ama siz gozden kacirmissiniz heralde bu etkinligi? Bundan sonra her sene duzenli bir sekilde bu etkinlik tekrarlarnacak Stockholm'de. Seneye gorusmek dilegiyle diyorum o zaman etkinlikte :)