Friday, January 17, 2014

Isvec'te Ofis Kurallari

Yilbasi tatilini firsat bilip esimle beraber Turkiye'ye gittik 2 haftaligina. Uzulerek soylemeliyimki insanlarimizin kural & kanun dinlemeden hayatlarina devam ettiklerini birkez daha gördum. Bu durum belkide neden efektif & uretken olamadigimizin gunluk hayata yansimasiydi. 10 milyonluk nufusuna ragmen, bir cok sektorden dunya capinda marka cikaran Isvecliler ise tam bir kural & kanun ulkesi ve sonuc olarakta insanlar bizden cok daha uretkenler.

Iste size son 8 yilimi gecirdigim Stockholm'de global bir telekom firmasindan edindigim izlenimlerim ve calisma metodum.

1- Gunun planini yapin: Her gunun basinda o gun neler yapacaksiniz kagida yazin ve her proje & ufak bir is bile olsa ortalama ne kadar zaman harcayacaginizi yazin. Böylece o gun boyunca nelere zaman harcayacaginizi bilir, ona gore hareket edersiniz.


2- Kisa molalar verin ve dinlenin: Proje & görevler arasinda ufak ufak aralar verin. Boylece beyniniz ve bedeniniz icin dinlenme firsati vermis olursunuz ve performansiniz dahada artar.

3- Onemli isleri önce yapin: En önemli görevlerinizi & islerinizi gunun erken saatlerinde yapin. Eger iyi bir plan yapmissaniz sizlerde bir kac hafta sonra göreceksinizki aslinda yaptiginiz bir cok seyin performansiniza pek etkisi yok. O yuzden zamanla onemsiz gorevleri & isleri listenizden cikarin, böylece öneli seylere daha cok zaman kalir. Unutmayin, yaptiginiz islerin 20%'si basarinizin 80%'lik kismini getiriyor. Geri kalan 80%'lik isler ise sadece basariniza 20% oraninda etki sagliyor.

4- Gune kendinize odaklanarak baslayin: Ben her sabah gazetelere goz atmak, borsayi takip etmek ve sosyal medyada olan biteni izlemekle basliyorum. Sizlerde gune once kendinizi mutlu ederek baslayin. Böylece gunluk hayatiniza bir baskasi degil, siz yon vermis olursunuz.

5- "Hayir" demeyi ogrenin: Ofis ortamlarinda en cok verimsizlik sebeplerinden birisi baskalarinin islerini digerlerine paslamaya calismasidir. Bu durumlarda belkide direk "hayir" yada "mesgulum" gibi seyler soylemektense gelen is hakkinda sorular ve daha fazla bilgi sorarak insanlarin size hic bir aciklamada bulunmadan görevler yuklemesini önlemis olursunuz. Hayir demenin bir cok yolu var, ogrenin ve bunu kendi performansinizi artirmak icin kullanin.

6- Email ve cc: problemleri: Insanlar gunde 10'larca email aliyorlar ve bir cogu aslinda sizinle dogrudan ilgili degil. HBR'nin yaptigi bir arastirmada gorulduki ust duzey yoneticiler daha az e-mail attiklarinda, sirket icinde dolasan email sayisida azaldi ve performans artti. Sizde email'lerden sizinle ilgili olmayanlari elemeyi bilin. Boylece sadece yapmaniz gerekenlere konsantre olabilirsiniz.

7- Kendi efektivitenizi artirin: Kendinizi sabah yaptiginiz programa uyup uymadiginiz konusunda ve performansiniz konusunda devamli test edin. Eger efektif calisamiyorsaniz bunun sebeplerini arayin ve onlari ortadan kaldirmaya calisin. Unutmayin, gun icerisinde yaptiginiz islerin sadece 20%'si uzun vadeli performansinizi artiriyor. O halde geriye kalan gereksiz isleri & rutinleri eleyin.

8- Efektif calisma ile tembelligi birbirine karistirmayin: Yukarda saydiklarim Isvec'te 8 yillik gozlemlerimle kendim icin gelistirdigim yöntemlerdir. Fakat bunlari yaparken sakin tembellikle karistirmayin. Efektif calismak ve uretkenligi maksimuma cikarmak istiyorsaniz mutlaka cok iyi plan yapin ve sonuclarinizi gözden gecirin.

Iste Turk insaninin bence yapmasi gereken en onemli sey bu. Kurallara uymak ve duzenli hareket etmek. Bizlerin yapisinda isyankarlik ve uyaniklik oldugu icin belkide kural & kanun sevmiyoruz ama ne yazikki efektif calisma ve uretkenligin yolu bence disiplin ve kurallardan geciyor.

Hepinize basarilar diliyorum.

1 comment:

Anonymous said...

Alper bey merhaba,

Benim eşim İstanbuda bir telekomünikasyon şirketinde çalışıyor.

iki yıllık mezun. Ben lise mezunuyum ve sekreterlik yapıyorum.
Oraya gitmek istiyoruz ancak nasıl bir yol izleyeceğimizi bilmiyoruz.

Hala orada mı yaşıyorsunuz? bize yardımcı olabilir misiniz?