Friday, February 22, 2008

Isvec-Finlandiya Buz Hokeyi Maci


Hayatimda ilk defa canli olarak buz hokeyi maci izledim gecen haftalarda. Finlandiyadayken TV den 5-10dk izlemis, pek bisey anlamadigim icin ilgimi cekmemisti. Ama stada gidip, statdaki canli showlarla beraber maci izlemek gercektende bir Turkun bile bu spordan zevk almasini saglayabilir.


Oyunun kurallarini pek bilmiyordum ama az cok ogrenmeye calistim, yada tahmin ettim bazen :) 3 tane 20dk lik seriden olusuyor butun mac, ve benim izledigim mac isvec-finlandiya milli maciydi ve bu kuzeydeki en buyuk derbilerden biriymis.Buz hokeyi oldukca sert bir spormus onu fark ettim bu arada. Maci 2-1 finlandiya kazandi. Isveclilerin deliye donup cok sinirleneceklerini falan saniyordum ama statdan hem finli hem isvecliler nerdeyse el ele, kol kola ciktilar.13 bin kisinin geldigi Stockholm'um en guzel konser ve spor kompleksi Globe Arena da en ufak bir tatsizlik bile yasanmadi. Insanlarin sporu bir zevk, eglence unsuru olarak gormeleri ne kadarda guzel. Ulkemizdeki stad facialariyla kiyaslarsak ders almamiz gereken daha cok sey var gibi.



Mesela ben; futbolu o kadar cok seven, yillardir klupler duzeyinde bile oynayan biri olarak asla bir stada gidipde, rahat rahat, eglene eglene bir mac izledigimi hatirlamam. Yada stada ailecek yada ufak kardesimi alip gittigimi hatirlamam. Turkiye de bence stadlara bayanlarin ve cocuklarin daha cok gelmesi lazim, belki o zaman daha akli basinda hareket eder bazi insanlar.

Herneyse, konu fazla dagilmadan toplayim. Buz hokeyi bence pek Turklere gore bir spor degil, ama siz yinede gidip bir milli mac izleyin eger buralara yolunuz duserse, oldukca eglenceli ve heycanli bir spor.


No comments: