Thursday, December 4, 2008

Isvecden Yol Manzaralari

Artik kis iyice geldi Isvece, ilk kar yagdi eridi bile. Ben Adanali oldugum icin aslinda karla pek aram iyi degildir. Nede olsa hayatimin ilk 18-19 yili nerdeyse hic kar gormedim. O yuzden kar, kis, karanlik, soguk pek bana gore degil. Yinede Isvecin bu kisa giris gunlerinden birkac yol fotografi paylasmak istedim sizlerle. Fotograflar 1 ay once, Gekas'a giderken cekildi. Gekas Isvecde 1 tane bulunan, insanlarin Almanyadan, Danmarkadan alisveris yapmaya geldikleri cok buyuk, cok ucuz bir alisveris merkezi.

Aslinda ben kapali carsi, adana pazari gormus biri olarak pekde sasirmadim. O kadarda buyuk, o kadarda ucuz degil. Ama Isvec sartlarinda degerlendirisek buyuk ve ucuz. Tabi bu dedigim yer Stockholmden arabayla yaklasik 6 saat falan uzaklikda bir yer, o yuzden oyle cok sık gidilip gelinecek bir yer degil. Eger yaz basinda yada kis basinda gideyimde, butun sezonluk kiyafetlerimi alayim derseniz, o zaman mantikli olur gitmek.

Bu Isvecli adamlar bir garipler ayrica. O kadar rahat, sakinlerki magazada 20 tane kasa olmasina ragmen hala up uzun siralar olusuyor. Adamlar ecel olmasa ölmezler. O kadar rahatlar mutlularki sanki hepsi polyannacilik oynuyorlar. Ama dedigim gibi, bizler Turkiye sartlarindan gelmis insalar olarak, pekde o kadar sakin duragan insanlar degiliz. O yuzden o uzun siralarda beklemek beni biraz germisti. Yinede firsatiniz olursa gitmenizi oneririm, oldukca iyi fiyatli urunler bulabilirsiniz.

No comments: