Thursday, June 4, 2009

Mastera Kabul Edilen Erkek Adaylarin Askerlik Problemi

Yurt disinda bir universiteye mastera kabul edilmis bazi arkadaslarin askerlik probleminden dolayi vize almakda bazi zorluklari olmustu. Bu durumu yasan arkadaslarimizdan biriside Tolga Gürpınar arkadasimizdi ve bu problemini nasil cozdugu hakkinda bizler icin bir yazi yazdi. Kendisine cok tesekkur ediyoruz ve diger arkadaslarada "time to repay the community" lafini hatirlatmak istiyoruz :)

Tolga Gürpınar arkadasimizin yazisi:
-------------------------------------------------------------------
Merhaba arkadaşlar;

Malumunuz, askerlik biz erkekler için hiçbir koşul altında şakaya getirilmemesi gereken, takibi dikkatle yapılması gereken bir konu. Hele hele -benim gibi- lisans programını tamamladıktan sonra tecil durumundayken teknik altyapınızı zenginleştirmek amacıyla profesyonel kariyerinize start verdiyseniz. Evet, lisans programıyla master arasında profesyonel iş deneyiminin çok faydası olabilir ancak şu anda konumuz bu değil :)

Lisansı tamamlayıp diplomaları aldıktan sonra -eğer değişmediyse- 2 yıllık tecil hakkınız var. Şu nokta çok kritik arkadaşlar,2 yıllık teciliniz devam etmekte iken, 1. yılın sonunda askerlik şubesine gidip "ben buradayım, ve 5137 sayılı kanun uyarınca devletin bana vermiş olduğu 2 yıllık tecil hakkımın 2 yılını da kullanmak istiyorum" şeklinde bir dilekçe vermeniz gerekiyor. Eğer siz de benim gibi bunu bilmiyorsanız, anında bakaya kaçağı oldunuz demektir. Aranıyor olmak hiç hoş bir durum değil, bundan haberinizin olmaması da bakaya kaçağı olmamanız için kabul edilen bir mazeret değil. Yurtdışına çıkış yaparken de bu durum bir sorun teşkil edebilir.

Bu durumda yapılması gereken ise, askerlik şubesine derhal gitmenizdir. Tercihen kütüğünüzün bağlı olduğu askerlik şubesine gitmeye çalışın derim. Çünkü istanbulda ikamet eden arkadaşların hepsi, istanbuldaki askerlik şubelerinin yoğunluğundan haberdarlar. Oturma iznine başvuracağız ve her gün bizler için çok önemli. bu işlerin istanbuldan yapılması 1 haftayı bulabilir benden söylemesi.

Şimdi; şubenize gittiğiniz vakit,kaçırdığınız her celp için ayrı ayrı ikişer tane dilekçe ve ifade istenecek. İfadelerinizi veriyorsunuz ve sizi yurtdışına çıkabilmenize imkan verecek bir celbe atıyorlar. Ayaklarınızla şehrinize dönebilirsiniz. Kelepçesiz. Ancak,,, son muayenenizin üzerinden 2 yıl geçmiş ve tecil süreniz dolmuş ise size malesef kötü haberlerim var. Paçayı sıyırmanız zor görünüyor. Hatta, belgeli bir şekilde -yeniden- öğrenci olduğunuzu ibraz etmeniz bile yetmeyebilir. Tecil süresini geçmemeniz çok çok önemli. İsminizi sevk listesinde görmek istemezsiniz o aşamada. Sadece bakaya kaçağıysanız yukarıda anlattığım koşullar geçerlidir. Çok dikkatli olun derim, çünkü bilgiler sıcaktır, taze bir şekilde askeri memurlardan bizzat alınmıştır.

Peki; yurtdışına öğrenci olarak ayak bastınız. Bundan sonra ne olacak? -Bu bilgiyi de YÖK genel müdürlüğüyle konuşarak aldım-,,, şu olacak, okula başladığınız andan itibaren, sizi attıkları celbi geçirmemek koşuluyla,öğrenci olduğunuzu belgeleyen evrakla Stockholm eğitim müşavirliğine gitmeniz gerekiyor.Eğitim ateşelikleri aracılığıyla da tecilinizi yenileyebilir ve nihayet meşrulaştırabilirsiniz.

Arkadaşlar tekrarlıyorum, bu konu kesinlikle ihmal edilmemesi, ertelenmemesi gereken bir konu. Uzunca bir zaman emek verip isveçe yüksek lisansa kabul edildiğinizde o zafer sarhoşluğuyla bunu atlamayın. Aksi halde ziyadesiyle emek verip kazandığınız bu hakkı kaybedebilirsiniz. o 3,5 luk süreci tanıdığım için bunları söylüyorum. :)

Kolay gelsin.

1 comment:

allezz said...

ben 2008 kasım ayında tecilimi yaptırdım.

tecilim 2010 Kasımda bitiyor.

Şubeden verilen kağıdın üzerinde 2010 kasım tarihine kadar askerlik işlemleri bakımından bir sakıncası yoktur diyor.

Buna rağmen 2009 Kasımda askerlik şubesine mi gitmem gerekiyor?