Friday, May 14, 2010

Is Yerim

Bu hafta Turkiyede 4 yil universiteyi beraber okudugum ardindanda Stockholmde beraber 2 yil master yaptigim (bu arada Ingiltere ve Finlandiyada da beraber okudugum...bir turlu kurtulamiyorum bu cocukdan :p ) arkadasim, kardesim Gökhan is yerime geldi ve beraber ogle yemegi yedik. Isvecde calismak cok zevkli ve rahat. Sanirim Gökhanda ayni seyi dusunuyor, o da isinden ve sirketinden oldukca memnun. Net Insight diye bir firmada Pre-Sales + Sales ci olarak calisiyor ve yakinda International Account Manager olacak. Hersey ikimiz icinde simdilik planladigimiz gibi gidiyor. Ama ne demisler; "Ben hicbir zaman erken kalkan, canla basla calisan, ihtiyatli ve tam anlamiyla durust olan birisinin kötu sanstan bahsettigini isitmedim. Iyi bir karakter, iyi aliskanliklar ve celik gibi bir gayret, budalalarin her zaman yakindigi o talihsizlikten etkilenmez"


5 comments:

Hippothalamus said...

Dünyayi sadece kendi gözlüklerinle görme! Gökhan´la senin üstünüdzde basinizda belliki olumlu ortamlardan gelmissiniz. Unutmaki baskalari sizin kadar sansli olanaklara sahip degildir. Sadece gayret, caliskanlik yetmez - biraz kader, kismetde ister... Ama tabiki calismadan da olmaz! Helal olsun size - memleketteki fakir fikaranin sartlarini unutmaydigin halde.

Alper Celik said...

At gözlüğü demek istedin heralde? Dunyada eger "at gözlüğüyle" gördügüm bir sey varsa, o da basarılı olmaktır. Ayrıca fakir fukaranın hakkıyla ne alakası var? Ben Turkiyede 1.700.000 ogrencinin girdigi ÖSS sınavında 0,4% lik dilime girmiş, universiteyi şeref öğrencisi olarak bitirmiş, KTH de bölümümü en yüksek not ortalamasıyla bitirmiş (aynı anda part time calisarak), ardından hiç kimsenin en ufak bir torpili olmadan şuanki işime girmiş birisi olarak; çalişmak nedir, gayret nedir, sıfırdan belli bir yere gelmek nedir eminin olki Isvecde yasayan herhangi birinden 10 kat daha iyi bilirim. Bu saydıgım seylerinde olanakla dogrudanda alakası yok, yeterki çalış herseyi basarabilirsin. Ayrıca Isvecde yasayip, Turkiye hakkında bu kadar fikir sahibi olmakda takdire şayan bir şey olsa gerek.

Anonymous said...

Selam Alper,
gayretlerinden ve başarılarından ötürü, bir meslektaşın olarak seni tebrik ederim.Sana izninle birkaç soru sormak istiyorum .
Öncelikle, İsveç de çalışma ortamı İsveçce mi ? yoksa İngilizce mi? sen hangi dille iş ortamında konuşuyorsun?
orda kariyerime devam etmeyi düşünüyorum, Bilgisayar Müh. liği okudum, fena olmayan bir Ingilizcem var.
Ayrıca, Java developer olarak 4-5 yıl deneyimli bir kişi olarak ,iş ilanları bakımından oldukça iyi bir yer gibi geldi bana ama ilanların çoğunluğu İsveçce, tecrübeni ve tavsiyelerini bekliyorum.
teşekkürler.

Alper Celik said...

burda aslinda IT alaninda bir cok is international ama yinede isvecce bileni tercih ediyorlar. Ben Isvecce biliyorum ve is yerimde isvecce-ingilizce karisik konusuyorum. Burda sadece ingilizce is yapma sansin var ama isvecce bilirsen cok daha iyi olur senin icin.

Anonymous said...

keşke br yazınızda da oradaki iş yaşamının türkiye'ye oranla ne gibi avantajları olduğundan bahsetseniz. ya da türkiye'ye göre ne gibi farklılık içerdiğinden çok yararlı bir yazı olabilir.