Monday, December 22, 2014

Tokyo, Japonya

Yillardir Japonya ve Japon kulturune olan saygiyla karisik hayranligimin tavan yapmasi ve Gulayin da Japonya'ya olan ilgisinden dolayi 1 hafta Tokyo gezisi yapmaya karar verdik. Abartmayim, su ana kadar (cok fazlada ulke görmedim aslinda su ana kadar....) beni en cok etkileyen ulke ve millet oldular.

Tokyo bir kere inanilmaz bir sehir (diger sehirlere de gitmek istedik ama firtina ve yagmur dolayisiyla iptal etmek zorunda kaldik). Yaklasik 16-17 milyonluk sehir nufusu, muntazam bir sekilde isleyen sehir alt yapisi ve duzeni ile bizi kendisine hayran birakti. Esim de ben de Japon mutfagi hayraniyiz ve deniz mahsullerine bayiliriz. O yuzden yemekler bizim icin birer lezzet söleniydi. Balik pazarinda taze balik, sushi ve sashimi'ler bizim icin en unutulaz anlardandi. Ayrica Tokyo dunyada en cok Michelin start restoranina sahip sehirdir, bilginiz olsun.


Japon insanin durustlugu ve kurallara bagliligi ise bizi kendisine hayran birakti. Bir aksam otelimize yakin bir yerde yemek yedik ve uc bes kurus bahsis birakip ciktik. Yaklasik 150-200 metre kadar yurumustuk ki arkamizdan bizim garson kiz "sorry, sorryyyy" diye bagira bagira bize dogru kosmaya basladi. Biz "aceba telefon, cuzdan falan birsey mi unuttuk" diye dusunurken kiz yanimizda bitiverdi ve " Japon kulturunde bahsis yoktur, ben bu parayi kabul edemem. Thank you, thankkk youuuuuu" diyerek bize biraktigimiz bahsisi geri getirdi ve kosa kosa geri döndu gitti. Dedimya; cok fazlada ulke gezmedim henuz, ama dunyaninda hic bir yerinde bu kadar durust ve kurallarina & geleneklerine bagimli insanlar görmedim.

Ayrica Japonlari cok sanatsal ve renkli buldum. Sokaklar rengarenk, insanlar civil civil ve inanilmaz tarzlar. Moda ve tasarim konusunda bizi bizden aldilar. Harika bir sehir, muhtesem insanlar ve lezzetli yemekler. Bunlar bizi Tokyo'ya bir an önce yine gitmek icin sabirsizlandiran sebebler. Hepinize tavsiye ederiz, ölmeden önce Japonya'yi mutlaka görun.
















No comments: