Friday, January 4, 2008

Arkitektmuseet / Stockholm



Bu gun Isveclilerin tatilde olmalarini firsat bilip, bende kendime bir gun tatil verdim. Aslinda pek yapmadigim, ama arada sirada yapsam iyi olacagini dusundugum bir sey yaptim ve muzeler kenti olan (yaklasik 72 tane muze var Stockholm de) Stockholm de bir muzeye gitmeye karar verdim. Metro ile T-Centralen'e gittikden sonra, merkez tren istasyonunun onunden 65 numarali otobusle yaklasik 4-5dk lik bir yolculukdan sonra Arkitektmuseet'e ulastim(saat 16-18 arasi ucretsiz giris varmis). Ben sabahin korunde uyanipda muze gezecek kadar sanat duskunu bir insan olmadigim icin gec gitmistim ve bedava giris saatine denk gelmisim.

Merakli gozlerle eserleri suzen Isveclilerin yaninda biraz sonuk ve saskin kalsamda, iyi bir deneyimdi diyebilirim. Insanin ufkunu acan tasarimlar gordum, olduca sik ve zekice tasarlanmis seker, cikolata ve isveclilerin pepperkaka dedikleri ve jul de yani 24-25 aralikla(24 julafton, 25 juldagen) yil basi donemi arasinda yedikleri (bu donemde birde glögg diye bir sey iciyorlar, ben cok begeniyorum) biskuvulerden yaptiklari eserler oldukca ilgi cekiciydi.

No comments: