Saturday, January 26, 2008

Naturhistoriska Riksmuseet


Derslerimin baslamasina cok az bir sure kaldi, bende bunu firsat bilip, yogun calismanin stresinde "kurtulmaya calismak" icin bu gun Stockholm'u biraz gezeyim dedim. Nerden esti bilmiyorum ama Naturhistoriska Riksmuseet'e gitmeye karar verdim. Cosmonova diye bilinen bu muzede doga, tarih, hayvanlar ve bitkilerle Isvecin dunu ve bugunu anlatilmis. Oldukca eglenceli bir muzeydi aslinda, fakat iceri girince fark ettim ki burasi daha cok cocuklar icin bir muze :))

Fotograftanda gorebileceginiz gibi cok eski bir bina aslinda muze ve iceride herbir odada baska bir sey sergilenmis. Altdaki vidyodan da muzenin ana giris kapisini ve icini gorebilirsiniz. Muze icinde cok heyecanli bir ortam var, her bir odada farkli bir ortam kurmuslar. Mesela bir odada hayvanlar, bir odada bitkiler, bir odada yer alti zenginlikleri ve bunlar gibi bir cok egitici sey. Isvec'lilerin muze sevdasi cidden cok abartilmis bicimde. Ama bana sorarsaniz cok iyi ediyorlar. Bende isterdim Turkiye'de 3-4 yasindayken annem babam beni elimden tutupda muzeye gotursunler. Butun hayvalara dokuna dokuna, onlarla beraber yasadigimizin farkina vara vara buyuseydim, ama herneyse umarim Turkiyede de muzecilik gelisir. Daha bilincli, egitimli nesiller yetisir. Bakmayin muze gezdigime aslinda pek bisey anlamiyorum muzelerden, zaten ben daha cok insanlarin ne anladiklarini anlamaya calisir gibiydim :))








No comments: