Saturday, November 8, 2008

Intention Letter - Niyet Mektubu

Merhaba arkadaslar,

Isvec de master a basvurmak isteyen bazi arkadaslarim benden niyet mektubumu istemislerdi daha onceden. Bence bu tur, kabul almis niyet mektuplarini okumak ve onlara gore yazmak cok mantikli. O yuzden sizler icin kendi niyet mektubumu siteme koyuyorum ve burdan indirebilirsiniz

Benim size tavsiyem, niyet mektubu yazarken cok acik olun, ve kesinlikle karsinizdaki insani etkileyci bir nokta bulun. Basvurdugunuz okulu arastirin, yada o gunlerde gundemde olan bir olaydan faydalanin. Bir diger tavsiyemde, yazinizda eger kullanabiliyorsaniz hikaye anlatir gibi bir yontem kullanin. Neden master yapmak istediginizi cok acik ve net bir sekilde belirtin. Universiteler ogrenci secerken bence en cok intention letter a bakiyorlar. O yuzden cok iyi bir niyet mektubu yazin.

Bazi arkadaslarim hala israrla bana mail atip su tarz sorular soruyorlar;

1- Not ortalamam 2.xx sence iyi mi, kabul edilir miyim?
2- Not ortalamam cok iyi ama is tecrubem yok sence ne olur?

Bence arkadaslar, en onemli sey niyet mektubunuz. O mektubu okuyan adama en iyi ozelliklerinizi bir sekilde gosterin, ve hangi bolume basvuryosaniz o bolume uygun bir ozelliginizi goz onune cikarmaya calisin. Isvec de, Turkiyeden gelen ogrencileri seviyorlar ve bence CV si iyi olan, aktif bir ogrencilik gecirmis olan ve iyi bir niyet mektubu yazan birisi cok buyuk ihtimal kabul edilir.

Hepinize tekrar tekrar basarilar diliyorum,Isvec de gorusmek uzere

13 comments:

Unknown said...

selam Alper
Ben seninkine benzer bir motivation letter yazdım ama bişey farkettim; hiç sosyal hayatımdan bahsetmemişim,sen de bahsetmemişsin. Sence eklesem o tarz şeyler bir artısı olur mu ki? mesela 'Çok fena dağa tırmanırım' felan yazsam:))

Alper Celik said...

bence zarari olmaz, ama cokda abartmamak lazim bence :))
soyle 4-5 cumlelik bir paragraf sosyal faaliyetlerinden bahsetsen yeter. Cok olmasi iyi olmaz bence :)

petek said...

merhaba,
iktisat mezunuyum ve isveçte master için başvuru yapmak istiyorum.Herşeyi hazırladım , aklımda birkaç üniversite var başvuru için. nasıl bir sıralama oluşturmalıyım. Veya, senin tavsiye edebileceğin bir üniversite var mı ? Şehir yaşamı, kampüs, iş olanağı vs konularda...
-Lund
-KTH
-Stockholm üniversitesi
-Uppsala

teşekürler.. başarılar :))

Alper Celik said...

merhaba petek,

benim siralamam su sekilde olurdu:


1-KTH
2-Stockholm üniversitesi
3-Uppsala
4-Lund

ama eger iktisat uzerineyse masterin 1 le 2yi yer degistirebilirsin, cunku KTH daha cok teknik bir okul

basarilar

Anonymous said...

slmlar dostlar Uppsala da işletme tarzı egitim gorebılecegım master programı var mı acaba?ya da isvec de bu konularda en ii uni hangisi

Anonymous said...

mrb alper ben ayten. bende isvecte master yapmayı dusunyrm hazıranda ingilizce ögretmenlıgı bölümünden mezn oldum.isvecte egitim veya psikoloji özerine masterı hangi üniversitelrde yapılyrim. nıyet mektubunun cok önemlı oldugunu soyledın bıde ayrıca toeffl belgesı istyrlar. bu belgeyı almak icin isvecteki üniversitelere bagli veya ayreten baska kurslar varmı. yani sartlı olarak üniversiteye basvurabılırmyz? eger bilgilendrirsen cok mutlu olurm simdiden tesekkrler.

Anonymous said...

merhaba alper bende isveçte işletme üstüne master yapmak istiyorum alanım marketin brand management yada belki finance üzerine
ama lund üniversitesi düşünüyorum avrupa listelerinde en yüksekte o war upsala ile birlikte ama upsala teknik bir üniversite olduğu için ilgilenmiyorum
Ama sen sıralama yapmışsın ve lund u en alt sıraya koymuşsun lund hakkındaki görüşlerini alabilirmiyim?çünkü bir yandanda avrupanın diğer ülkelerinide gezmek istiyorum bu iş stockholmden daha iyi olucak biliyorum sende nasıl bir yol izlemeliyim

ayse said...

mrb alper,

ben isvecte master yapmaya son anda karar verdim.ve dun internet basvurularımı yaptım. sımdı de evraklarımı toplamaya calısıyorum ki biran once son teslim tarihinden once ellerine ulassın. cok az zamanım var bu biliyorum ve bunun için sana onemlı bırkac sorum olacak. niyet mektubunun onemlı oldugunan bahsetmıssın ama benım gordugum nıyet mektubu ve referans mektupları zorunlu kısımda degıl , istege baglı dukumanlar kısmında bir cok unıversıtede yada hiç istemıyor. acaba ben mı yanlıs anladım. 2-3 gundur butun unıversıtelerın gırıs kosullarını satır satır okuyorum. ve cokta zamanım olmadıgı ıcın bugun sadece zorunlu belgelerı postalamayı dusunuyorum. eger bunlar gercekten onemlıyse pazartesiye sarkacak belgelerı postalamam ve zmanına yerıne ulasması riske girecek sanırım. sence nasıl yapmalıyım? şimdiden tesekkur ederim...

nilay said...

slm,
isvecte master için ben de basvurdum ve belgelerimi de yolladım.ayse senin de dedigin gibi niyet ve referans mektupları
yollamamımız gerekiyor diye okudum.Ama bu yazıyı okuduktan sonra icime bi süphe düstü,
acaba yollamam gerekirmiydi diye.
hatta ben basburdugum üni.lere mail attım size böyle bi belge yollamamız gerekiyor mu diye ama onlar sadece studera da istenilenleri merkeze yollayacagımı söylediler.
istenilen belgeleri degistirmis olablirler mi iki sene sonra?...
niyet ve referans mektupları hakkında bizi aydınlatırsanız seviniriz.

Şahnaz Həsənova said...

selam. öncellikle teşekkür eiorum, deyerli bilgileri paylaşdığın için. Ben Azerbaycandan blogunuzu izliyorum. Motivation letter paylaşdığıniçin teşekkür ediyorum. Diger belgeleri de paylaşırsan iyi olur)) Mesela CV, Referans mektubu falan gibi. Çünki intention letter gerçekden çok yardımçı oldu, en az benim de yazmam için bir stucture kaptım))) Teşekkürler ve başarılar....

Şahnaz Həsənova said...

Selam. öncellikle size teşekkür ediyorum deyerli bi8lgileri payıaşdığınız için.Ben Azerbaycandan sizin blogu izliyorum. Çok konuda bilgi aldım. İntention letter çok yardımçım oldu, bu sene başvuru yapıcam. Structure kapmış oldum)))
Diger belgeleri de bloga yerleşdirirseniz minnetdar olurum size. mesela CV, referans mektubu falan gibi. Tekrar teşekkürler. Başarılar...

Alper Celik said...

Merhaba Sahahnaz,

Rice ederim, umarim bilgiler isine yaramistir. Benim CV mi surdan bulabilirsin: http://celikalper.files.wordpress.com/2007/12/alper_celik_cv8.pdf

ama reference mektuplarini bulmam kolay degil. Biryerlerde kaybolmuslardir. Nede olsa yillar onceydi :))

Basarilar

Unknown said...

merhaba
ben de isvecte okumak istiyorum hala universiteyim ve basurular basladi.son senem bu. sorum su: mezun olmadan basvurabiliyor muyuz? swedish institute sayfasinda mezunluk ariyor ilk gibi geldide emin olamadim o yuzden soruyorum?
tesekkur ederim.