Wednesday, March 19, 2008

Stockholm'e Sonunda Kar Yagdı


8 aydir Stockholmdeyim, ve insanlarin surekli "son 30 yilin en sicak kisi", "son 80 yilin en guzel kis gunleri" gibisinden laflar ettiklerine sahit oldum. Aslinda dogru soyluyorlardi, Stockholm bu sene gercektende cok ilik bir kis gecirdi. Kuresel isinma mi dersiniz, sans mi dersiniz bilmem ama ben bir Adanali olarak bu durumdan oldukca memnunum. Yavas yavas gunlerinde uzadigi bu mart ayinin sonlarina dogru boyle aniden bastiran kar aslinda beni sasirtti, ama "dugune gelen oynar,cenazeye giden aglar" gibi bir laf vardi bende onu cevirip "Isvece gelen üşür" yaptim :)

Bu persembe ve cume Isvecde resmi tatil.Paskalya tatili diye bilinen bu surede Isvecliler yumurta boyayacaklar, birbirlerini ziyaret edecekler ve ufak cocuklar seker toplayacaklar. "Påsk lov" yani mutlu paskalyalar, yada "Påsk kärring" diye birbirlerini tebrik edecekler.Ben 31 Mart aksami Istanbulda olacagim, 1 gun Istanbul da kalip ertesi aksam Adanaya gececegim, ve 4 gun Adana, 2 günde Kıbrısta kalip tekrar Istanbul üzerinden Stokcholme dönecegim. Benim icin cok iyi bir tatil olacak, çünkü Isvecde havalar ve hayat oldukca donuk ve monoton. O yuzden Türkiye'ye gelip hayatin heycanini tatmam, arkadaslarim ve akrabalarimla gorusmem benim icin cok iyi olacak

En son haber olarak gecen hafta sonu kuzenim Seçil evlendi. Burdan bir omur boyu mutluluklar diliyorum. Darisi evlenmek isteyenlerin basina.

No comments: