Saturday, March 1, 2008

Türkiyenin Tek Problemi Türban mı?

Isvece geleli yaklasik 6 ay falan oldu. Okul,is, spor falan derken Turkiyeden oldukca uzak kaldim. Aslinda bilerek uzak durmaya calisiyorum cunku o kadar gereksiz, bos, migde bulandirici bir gundemimiz varki haber izleyip, gazete okuyup tekrar tekrar igrenmek istemiyorum.

Ama hayatda ve ulkemizde daha onemli problemler var, ve bir cok insan bunlarin farkinda degil. Bizleri o kadar guzel uyutuyorlarki; hepimiz kendimizin gozunun acik, digerlerinin uyuyor, aptal, gelecegi goremeyen,cahil,bilgisiz oldugunu saniyoruz. Hepimiz yavas yavas birbirimizden nefret ediyoruz. Neden ?

Ne fark eder kurt,turk,laz,azeri? Ne fark eder basi acik-kapali? Insan olmak degil mi hepimizin ortak noktasi? Ayni ulkede, ayni yerde yasamiyor muyuz? Kurutulus savasinda dil,din,etnik koken ayrimi mi yapmistik?

Vidyoyu izleyin ve bakin ulkemizde ne gibi sorunlar var, biraz bunlara onem verin. Sizleri disardan izliyorum ve cok daha iyi gorebiliyorum ne kadar bos ve gereksiz islerle ugrastiginizi. Biraz saygi duyun birbirinize, yardim edin birbirinize, egitime, ekonomiye, bilime, turizme yatirim yapin. Nefret ve kine degil !!!

1 comment:

Burcu Tüzün said...

Haklısın. Hem de çok! Ama bunlar aslında akıllı politik oyunlar.

Bu ülke bugüne dek gördüğü en büyük cari açıkları görüyor. Tam da ilk periyot sonuçları açıklanacakken gündeme Kuzey Irak operasyonu düşüyor. Bizim uyuyan saf medya buna kilitleniyor.

Derken günlerce cevaplanmamış türban sorununu cumhurbaşkanı operasyonun ilk gününde açıklıyor.

Her olayı bir başkasının ardına gizleyerek gündemden yırtıyoruz.

Bu arada emeklilere tek ev için emlak vergisi eklenip, bağkurlulara sağlık skandalı gibi işlem yapılıyor, emekli maaşlarına komik zamlar yapılırken milletvekili maaşları 12 milyara çıkartılıp milletvekillerine gazi ünvanı verecek yasa tasarısı apar topar geçiriliyor. Bu millet ise hala türban ve operasyon tartışıyor.

Türbana karşı değildim aslında. Herkesin kişisel tercihidir. Ben nasıl istediğim gibi geziyorsam herkes istediği gibi gezer. Ama bu iş o kadar siyasal simge oldu ki... Bu işin baş savunucusu bile bizler ve onlar diye konuşmaya başladıysa bu bir sömürüdür. Ve sömürülerin yeri üniversiteler değildir.

Bugüne dek özellikle son 2 yıldır türban olayları yok denecek kadar azdı. Bunu hortlatan ve bugün üniversitelerde gençleri birbirine düşürenler, cari açığın hesabını ne zaman verecekler ben onu bekliyorum.