Friday, March 28, 2008

ikea-sweden


Cok yakinda 1 haftaligina Turkiye'ye geliyorum. Gelmeden biraz alisveris yapayim dedim. Stockholm de Barkaby de fabrikadan halka dedigimiz tarz buyuk alisveris merkezleri var. Tabi buyuk derken, Istanbuldakiler kadar buyuk olamazlar eminim, nede olsa Stockholm ufak bir yer. Toplam nufusu nerdeyse 1 milyon kadar.

Barkaby deki alisveris merkezlerinin oldugu yere geldiginizde en cok dikkatinizi ceken magaza eminimki IKEA olacaktir. Aslinda Turkiye'ye ikea acilmali mi, acilmamali mi diye bir cok tartisma olmustu ve gercektende bu kadar ucuza nasil mal satabiliyor olmasi nedeniyle bence zor bir rakip olur diger magazalar icin.

Isvecin en cok sevdigim ozelliklerinden biri urunlerindeki tasarimlardir. Burdaki hayat genelde evde gecer, ve evler Turkiye deki gibi buyuk; 3+1, 4+1 falan tarzi evler degildir, genelde ufaktir. O yuzden bu ufak alani en etkili bicimde kullanacak şik ve kullanişli tasarimlar uretmeleri sarttir, ve ben gercektende bunu cok basarili bir sekilde yaptiklarini dusunuyorum. Fotograflardanda gorebileceginiz gibi, ikea nin icerisinde ufak ufak odalar yapmislar ve mutfak, banyo, oturma odasi nasil olur, nasil tasarim yapmak gerekir gibisinden gostermisler insanlara. Ben tasarim uzmani degilim, ama en azindan iyi bir goz zevkim oldugunu dusunuyorum, ve bence gercekten oldukca şık olmus tasarimlari.

Ikea nin yaptigi bir hileden de bahsetmek istiyorum. Mallarini çin de uretip, uzerine buyuk fontlarla "Designed in Sweden" yazan bu magaza bence oldukca zeki bir taktik izlemis. Bir urunu ilk elinize alip incelediginizde direk o buyuk fontlarla yazilmis "Designed in Sweden" yazisini goruyorsunuz. Eger daha dikkatlice bakarsaniz, ancak "Made in China" yazisini gorebilirsiniz.

Pazartesi (31-Mart-2008) aksam Istanbulda olacagim, ve simdiden icimi buyuk bir heyecan basti. Güzel ülkemiz Türkiyeden de bolbol fotograflar cekip bloguma yazacagim. Simdilik hoscakalin...

No comments: