Monday, September 15, 2008

Isveçliler

Yaklasik 1 senedir Isvecde yasiyorum ve bir cok kez Isveclilerin ne kadar soguk, donuk, duygusuz ve urkek insanlar olduklarina tanik oldum. Oyle olaylar gordum ki, tamam dedim, bunlar Turkler gibi sicak kanli, konuskan, hareketli degiller, yardim etmeyi paylasmayi bilmiyorlar, benciller dedim. Ama gecenlerde oyle bir olay gordum ki, bunuda yazmadan gecemeyecegim.

Yakin arkadasim Necatinin kebab restoraninda yemek yiyordum iceri birden elinde bebek arabasi ile bir Icvecli girdi. Bebek arabasindan sapsari, mavi gozlu bir cocuk cikacak diye bekliyordum. Ama gordugum manzara beni cok etkiledi ve bende yazmak istedim bloguma. Adam uzak dogudan, muhtemelen Tayland dan, bir cocuk evlat edinmis kendisine. Ben bunu cok insancil buldum. Her ne kadar cok bencil, soguk insanlar olduklarinida dusunsem bu davranis cok hosuma gitti.

Adam cocuga, sanki kendi oz evladi gibi iyi davraniyor, sakalar yapiyor, seviyor ilgileniyordu. Bence bu cok onemli, insancil bir seydi. Dunyada gucumuzun yetmeyecegi binlerce olay varken, bazi insanlarin hala insanliga deger verdigini, ellerinden geleni yapmaya calistiklarini gormek cok guzeldi.

2 comments:

Anonymous said...

Cocugun evlat edinildigini nerden cikardin ki? Kendi cocugu olamaz mi? Annesi uzakdogluysa gayet mumkun.

Alper Celik said...

evet olabilir, ama isvec de evlat edinme orani oldukca yuksek ve bence annesi uzak dogulu olma ihtimali %20, ama cocugu evlat edinmis olma ihtimali ise %80.

o yuzden boyle bir yazi yazdim, ve aslinda eminim evlat edindigine ama yinede ben %80 deyim...