Saturday, September 27, 2008

Türkce ne kadar türk? / Hur turkiskt är turkiska?

Bu gun butun hafta calismanin verdigi yorgunlugu biraz olsun atmak, birazda sosyallesmek icin, İsveç - Türk Düşünce ve Kültür Derneği, hem Türk Dil Bayramı hem de Avrupa Dil Günü olan 26 Eylül vesilesiyle düzenlediği seminere katildim. Ortalama 25-30 kadar Turk vatandasimizin bulundugu bir seminerdi. Konusmaci Memet Aktürk, dilbilimci ve Stockholm Üniversitesi ikidillilik araştırmaları merkezi doktora öğrencisi, bence oldukca ilginc noktalara degindi.

Turklerin tarihindan baslayip, tarih boyunca etkilesimde olduklari iranlilar, araplar, çinliler, hintler ve bir cok diger milletden aldiklari kelimeleri ve bunlarin tarihlerini anlatti. Ben kendimi cokda bilgili gormuyorum bu konuda ama seminerin olumlu ve faydali gectigini dusunuyorum. Seminerden aklimda kalan ilginc bir nokta ise; bazen halklarin arasinda soylenen inanilan seylerle, dilbilimcilerin inandigi seylerin farkli olduguydu.

Benim kisisel fikrim, dilimizin aslinda bizim kulturumuzu ve gecmisimizi aynen yansittigi yonunde. Politik yada dinsel acidan bakmaksizin, dilimizde farkli milletlerden, dinlerden, kutlurlerden kelimeler olmasida bence dilimizin ve tarihimizin zenginliginin bir gostergesidir.Daha fazla bilgi ve gelecek seminer/egitim/aktiviteler icin bu linke bakabilirsiniz.

No comments: