Friday, April 10, 2009

Turkiyede Lise - Isvecde Universite

Bir cok arkadasimiz Türkiyeden lise diplomasi ile Isvecde bir üniversiteye basvurma hakkinda bilgi soruyorlardi. Bu sorulara cok guzel ve basarili bir ornek olan Zuhal arkadasimizin basindan gecenleri sizlerle paylasmak ve ilerde olabilecek sorunlarla ilgili simdiden sizleri uyarmak istedik. Yazisi icin Zuhal arkadasimiza tekrar tesekkur ediyoruz.

Turkiyedeki Lise Diplomanizla Isvecde Universite Eğitimi Almak

2004 yilinda Gaziantep’te Anadolu lisesinden mezun oldum ve üniversite egitimi icin Isvece geldim. Bir cok kurum benim burada tekrardan liseye gitmemi söylediler. Ama bazi arastirmalarim sonucunda buna gerek olmadigini gördüm. VHS (verket för högskoleservice) , yüksek ögretim kurulu Türkiyeden aldigim lise diplomama denklik verdi. Bu denkligi alabilmek icin bazi islemlerin yapilmasi gerek.

Bu islemleri söyle siralayabilirim;
1- Lise diplomasini ve lisede alinan yil sonu karnelerinin isvecceye veya ingilizceye yeminli tercüman tarafindan cevrilmesi ve VHS’e gönderilmesi.
2- Denklik süreci biraz uzun sürebiliyor. Benim icin yaklasik 7-8 ay sürdü. Isvecce haricinde bütün derslerin denkligini alabildim.
3- Isvecte üniversiteye egitimi alabilmek icin isvecce dersinden not istiyorlar. Ben ise bunu komvuxtan (yetiskinler icin lise) tamamladim. Yanliz bazi bölümlerde liseden isvecce dersini zorunlu kilmiyorlar.

Suan Isvecte üniversite egitimi almak ücretsiz. Her üniversitenin ,fakültenin ve bölümün farkli giris kurallari bulunmakta. O yüzden gitmek istediginiz üniversitenin fakültesiyle ile iletisime gecerseniz sizlere en dogru bilgiyi verebilirler.

Eger burada herhangi bir üniversiteye girerseniz, ögrenci vizesi alabiliyorsunuz.
Asagida sizin icin yararli olabilecek bazi web sayfalarini bulabilirsiniz. Eger sormak istediginiz bir sey olursa bana ebru.elcim@hotmail.com adresinden ulasabilirsiniz.

Basarilar,
Zuhal Ebru

Isvec yüksek ögretim kurulu
Stokholm Eğitim Müşavirliği

1 comment:

Goki said...

Daha az önce Türkiye'den bir öğrenci bana bunu sormuştu. Paylaşım için teşekkürler.