Saturday, February 7, 2009

Facebook ve Ilk Okul Arkadasim

Son 1,5 senedir hayatimizda bir facebook cilginligi var gidiyor. Ben bir bilgisayar muhendisi olarak, ve web2.0'i da cok yakindan takip etmis birisi olarak kesinlikle Facebook un, web2.0 kervaninin en basarili girisimlerinden birisi oldugunu ve hak ettigi yerde oldugunu dusunuyorum. Benim gozumden Facebook'un tarihi soyle; Facebook avrupada ve Turkiyede ilk yaygin olmaya basladiginda aslinda insanlar tam anlayamadilar facebook un asil amacini. Insanlarin bir cogu profil olusturup, yeni insanlarla tanisacagini, aynen yonja, hi5 yada siberalem benzeri birsey zannetti. Ama zaman biraz gecipde her yeni bir gun eskiden taniyipda uzun suredir gormedikleri insanlara ulastikca anladilar facebook un aslinda ne icin oldugunu. Ve bu acidan zaten facebook bir ilk, yani diger butun social networking siteleri yeni insanlarla tanismayi, sevgili bulmayi, yeni is bulmayi, yeni yerler, yeni mekanlar bulmanizi saglarken, facebook eski arkadaslarinizi bulmamizi sagladi.

Bunun benim icin en guzel orneklerinden birisi ilk okul arkadasim Gulsahin profilinde buldugum iste bu fotograf oldu. Ilk okuldan beri gormedigim bir arkadasimin profilinde kendime ait birseyler buldum. Cok sevindim, ve cok sasirdim aslinda.Benim icin cok hos bir an oldu, ve ilk okul gunlerimi hatirladim birden. Insanin eski dostlarini surekli takip edebiliyor olmasi aslinda bence cok faydali birsey. Gel gelelim "ne kadarda faydali bir sey bu facebook, yeterki kullanmayi bilelim" diyesi geliyor insanin.

No comments: