Friday, February 6, 2009

København Denmark - Kopenhag

Yaklasik 1 ay once Kopenhagi ilk kez ziyaret etme firsatim oldu. Aslinda bence hicde iyi bir fikir degilmis Danimarkaya kisin gitmek. 1,5 senedir Stockholmde yasiyorum, o gun kadar soguk bir gun gormedim burda. Iklim olarak cok kuru ve oldukca sert bir kisi oldugunu dusunuyorum Kopenhagin. Sehir merkezine ilk geldiginizde sanki cok buyuk bir sehre gelmis gibi bir izlenim hissediyorsunuz ama aslinda o kadarda buyuk bir sehir degil Kopenhag. Nufusu nerdeyse 1,5 milyon olan bu sehirde merkezdeki yollar o kadar buyuk ve genis yapilmiski, sanki cok kalabalik cok buyuk bir sehirmis gibi algiliyor insan.

København, Dancada ticaret limani, tuccar limani falan gibi birsey demek. "Havn" Danca'da "harbour/liman" demektir. Adindanda anlasilabilecegi gibi bir liman sehri olan Kopenhag bence yazin cok guzel bir sehir olacak ama benim gittim donemde, Ocak ayinin ortalarinda bir gundu, kara kis vardi ve oldukca soguktu hava. Disarida 1 saat yurumek insani nerdeyse sogukdan donduracak seviyeye getiriyordu. Ama genel olarak yinede cok eglendim ve ilginc bir sehirdi. Tarihden getirdigi bir cok mirasi var. Mesela Isvec-Danimarka arasindaki savaslardan kalma cok guzel yerler, yapitlar, eserler mevcut. Onlari gormenizi tavsiye ederim. Ben simdi isimlerini pek hatirlayamiyorum ama oldukca ilginclerdi.

Yiyecek icecek meselesine gelirsek, bence her zamanki kuzey ulkelerine benziyor. Patates ve balikdan baska pek bir yemek cesitleri oldugunu soyleyemem. Bence yine en iyi secim kebabcilara gidip karninizin doydugunu hissetirecek; kebab. Soguk kis doneminde sicak bir kahvede hic fena olmaz, cok ozel kahveleri olmasada yineden bir Coffee House by George'a girip sicak bir mekanda kahvenizi yudumlarken sehri izlemekde ayri bir zevk olabilir. Bence Kopenhagda Almanya etkisi cok fazlaydi. Aslinda tipik bir Alman sehrine cok benziyor bence Kopenhag. Stockholme kiyasla cok daha fazla Alman etkisinde kalmis bir sehir bence. Birde bisiklet meraklarina deginmek lazim, sehirde herkes bisiklet kullanmayi adeta bir gelenek haline getirmis. Her yasdan insan sehir merkezinde bisikletle ulasimini sagliyor, ve sehirde cok fazla bisiklet yolu bulunuyor. Bu ozelliklerinide ayrica cok begendim bence cok guzel bir aliskanlik. Keske Turkiyedede olsa ama nufus farkindan dolayi bu is biraz zor yurur Turkiyede heralde.





No comments: