Friday, February 6, 2009

Suşi

Gecenlerde Gökhanla işsiz bir gunumuzde aramizda aynen su konusma gecti;

Gokhan: Abi biz cok kazmayiz surekli kebap yiyoruz
Alper: Ben memnunum valla, Adanada olsam her gün yerim
Gökhan: Lan olum, o kadar yurt dısında kaldık bir başka ülkenin yemegini yemedik nerdeyse
Alper: Haklısın aslinda biz biraz kazmayiz
Gökhan: O zaman kazma olmadigimizi kanitlamamiz lazim
Alper: Ne yapalim
Gökhan: Bundan sonra her ay baska bir ülkenin mutfagindan yemekler deneyelim, bu ayda suşi ile baslayalim
Alper: Emin misin?
Gökhan: Gel gel

Iste bu konusmanin ertesi gunu ogle yemeginde Gökhanla beraber suşi yemege gittik. Aslinda davulun sesi uzakdan hos gelirmis derlerya, aynen bizede suşi nin kokusu uzakdan hosgeldi galiba. Ben zaten Adanali biri olarak, Türk mutfagindan baska bir mutfagi (Italya haric) pek begenmiyorum ama oldu olacak bir deneyelim dedik, kazma olmadigimizi kanitlamak icin. Ve fotografinida gordugunuz değişik suşi ceşitlerinden; "abi cek ortaya bir karişik" hesabi aldik. Benim favorim en bilinen türü yani; pirinç üzerine yatırılan çiğ balıkla yapılan nigiri suşi oldu. Aslinda bu Japon mutfağında sirkeli pirinç pilavı ile hazırlanan yemekler değişik bir tad veriyor insana ama benim en son kararim; zorda kalirsam yerim ama normalde yemem.

1 comment:

Goki said...

Bu ay cek yemeklerini denedik aslinda onlarin resmini de koyabilirsin bloga :)