Friday, February 27, 2009

Master Tezi Icin Sirket Bulmak

Isvecdeki master egitimimi tamamlamak uzereyim, sedece 3-4 ayim kaldi ve yasadigim zorluklardan biriside tez icin sirket bulmakti. Isvece master egitimi icin gelen ogrencilerin en buyuk dertlerinden birisidir master tezini yazmak icin sirket bulmak. Cunku sirketlerden bazilari Isvecce konusmanizi isterler- ben KTH de yaz kurslarina gittim ve interemediate seviyede Isvecce biliyorum ama bu bile yeterli degil- yada sizin bolumunuze uygun olmayan konularda isler teklif ederler. Aslinda Stockholmde olmanin en buyuk avantajlarindan biriside, burda bir cok firmanin bulunmasi dolayisiylada en azindan diger sehirlere gore daha cok imkan sunuyor olmasi. O yuzden ufak sehirlerde tez icin sirket bulmak bence Stockholme gore en az 2-3 kat daha zordur.

Gelelim benim yasadiklarima ve size tavsiyelerime. Benim master yaptigim alan girisimcilik oldugu icin ister istemez bir cok farkli event, toplanti, egitim gibi etkinliklere katilma sansim oldu. Ve bu eventlerde tanistigim insanlarla iliskilerimi her zaman guclu tuttum. Insanlarla olan iliskileriniz bence her zaman en onemli etkendir biryerlere gelebilmekte. O yuzden ikili iliskiler kurun ve cevrenizi genisletin. Bir diger tavsiyemde aktif olun. Isvec ozellikle kisin cok donuk bir yerdir. Karanliga, kisa kendinizi kaptirmayin. Surekli aktif olun ve cevrenizde olup biten kariyer eventlerine, topluluklara, gruplara, egitimlere, workshop lara katilmaya ve ordan cevre yapmaya calisin.

Diger bir tavsiyemde, iyi bir CV ve Cover Letter yazip sirketlere yollayin. Size o anda uygun olan isler olmasa bile; "I have seen your company's web site and what you are doing is really interesting for me" gibisinden bir mail le CV nizi ve Cover Letter inizi yollayin. Emin olunki seveceklerdir. Ama bunu yaparken cok dikkatli olmaniz lazim, sakin asiriya kacmayin -unutmayinki bu sirketler ogrencilerden surekli bu tur mailler aliyorlar-.

Benim bolumumde yaklasik 20 kisi var ve bunlardan sadece 3-5 tanesi sirketlerde master tezi yapabilme sansi buldular ve tez bulmalarindaki en buyuk nedenler

1- Kisisel iliskiler
2- Guzel bir CV ve Cover Letter la yapilan basvurular
3- Ne istedigini bilen ogrenciler olmalari

Bence sizde Isvecde egitiminizi bitirmeden once tezinizi bir sirkette yazmaya calisin. Bu sayede hem tecrube kazanmis olursunuz hemde ilerisi icin is imkanlarinizi artirirsiniz.

Hepinize basarilar dilerim

No comments: