Sunday, March 29, 2009

Berlin

Gecen hafta 4 gunlugune berlindeydim. Aslinda pek fazla gezme firsatim olmadi ama sehir icindeki hop-on hop-off otobusleriyle sehrin en onemli turistik yerlerini gezme firsatim oldu. Akimda kalan en ilginc yer ise check point charlie idi. Bu nokta eskiden amerikan-sovyet siniri olarak kullanilan bir kontrol merkezi. Bölünmüş Berlin'de Doğu-Batı geçiş noktası Helmstedt ("Alpha") ve Dreilinden'den ("Bravo") sonra 1961 senesinden 1990 senesine kadar üçüncü ittifak geçiş noktası olarak kullanılan geçiş kapısıymıs. Bu geçiş kapısı sadece müttefik askerleri, büyükelçiler, bu kişilerin aileleri, yabancılar, Federal Almanya'nın Demokratik Almanya'daki temsilcileri ve çalışanları ve Demokratik Alman üst düzey yöneticileri tarafından kullanılabiliyordu. Su anda bu kontrol notkasinda hala amerikan bayrakli askerler nobet tutyorlar ve o eski hava yasatilmaya devam ediyor.

Bir diger ilginc olan sey ise, Belin duvarindan kalintilarin oldugu tek tuk yerlerdi. Insana bir ilginc geliyor. Aci dolu, gerilim dolu eski yillar. Ne ugruna o kadar insan olduruldu, neden bu kadar insan aci dolu bir hayat yasidi diye insanin sorasi geliyor kendisine. Berlin Duvarı (Almanca: Berliner Mauer) Doğu Almanya vatandaşlarının Batı Almanya'ya kaçmalarını önlemek için Doğu Alman meclisinin kararı ile 13 Ağustos 1961 yılında yapımına başlanan 46 km uzunluğundaki duvar.
Batı'da yıllarca "Utanç duvarı" (Schande Mauer) olarak da anılan bu betondan sınır, 9 Kasım 1989'da Doğu Almanya'nın, isteyen vatandaşlarin Batı'ya gidebileceğini açıklamasının ardından tüm tesisleriyle birlikte yıkılmıs.

Yemek icmek olaylarina gelirsek, bence klasik avrupa ulkesi. Yani yabancilarin yemeklerinden baska pek ozel bir yemeklerini goremedim. Ama ben Almanlarin tatli, pasta konusunda iyi olduklarini dusunuyorum. Eger icki iciyorsaniz Cekler kadar olmasada iyi biralari oldugunu soyleyebiliriz. Begendigim tatlilarindan birtanesi olan bu fotograftaki tatliyi sizlerle paylasmak istedim. Bence fena degildi...

Tarih, muze kultur acisinda bence cok iyi bir tatil mekani. Sehirde cok eskilerden gelen bir muze, politika ve tarih meraki var. Eger ilgilniyorsaniz cok hosunuza gidecektir. Tabi Berlinden bahsedipde ordaki Turklerden bahsetmemek olmaz. Eger yanilmiyorsam sehirde 300.000 kadar Turk yasiyor, ve bu sayi Turkiyedeki bazi illerin nufusudan bile daha fazla. Sokakta orda burda Turk gormemek imkansiz. Ben bir Turk olarak gayet memnundum bu durumdan, neden olsa insan kendi ulkesinden kendi kulturunden birilerini gormek istiyor.










No comments: